Az online jelenlét napjainkban alapvető egy vállalkozás számára, amelynek legfontosabb eleme a weboldal, így ennek átalakítását érdemes jól átgondolni, ezt a három tényezőt érdemes figyelmbe venni:
Célok
Mielőtt bármilyen változtatást végrehajtanál vagy szakembert keresnél, fontos tisztázni, hogy miért van szükség az átalakításra, milyen céljaid vannak az új weboldallal és milyen problémák vannak a jelenlegi honlapoddal (elavult kinézet, technikai problémák, funkciók hiánya, jogi megfelelőség stb..).
Lehet, hogy szeretnéd egyszerűbbé tenni a kapcsolatfelvételt, vagy több hírlevélfeliratkozót gyűjteni. A célok és stratégia meghatározása segít az átalakítást minél gördülékenyebbé tenni, sok időt és energiát spórolhatsz vele.
Például, ha egy új szolgáltatást tervezel bevezetni és ahhoz a későbbiekben marketing kampány indítani érdemes lehet már a weboldal készítesekor az ehhez szükség oldalt (landing page) elkészíteni vagy ha keresőoptimalizálást szeretnél annak megfelelően ki lehet alakítani az oldalt már a fejlesztéskor.
Funkciók
Mindenképp fontos átgondolni milyen funkciókat szeretnél az oldaladra, akár kikérni a webdesigner, fejlesztő vagy marketinges véleményét, mi az ami valóban szükséges és mi fér bele anyagilag, megéri-e számodra annyival többet költeni egy bonyolultabb funkció megvalósítására.
Weboldal funkciók lehetnek egy céges bemutatkozó oldalon:
- kapcsolati űrlap
- időpontfoglalás (valójában egyszerűbb időpontfoglalások kapcsolati űrlappal megoldhatók, igazi időpontfoglalás az ha a szabad/foglalt időpontok látszódnak)
- blog
- hírlevél feliratkozás
- árkalkulátor
A funkciók meghatározása után érdemes azon a területen megfelelő tudással rendelkező webdesigner-t keresni, például haladóbb szintű ismeretek kellenek egy egyedi funkciójú webáruház elkészítéséhez, mint egy egyszerű céges bemutatkozó oldalhoz.
Tartalom
A tartalomnak relevánsnak kell lennie a célközönség számára – vagyis olyan tartalomra van szükség, ami meggyőzi és megfelelően informálja a látogatókat a szolgáltatásaiddal kapcsolatban. (A tartalmakat egyébként is fontos időnként átnézni és aktualizálni, akkor is ha komolyabb átalakítást nem tervezel.)
Másik tényező, hogy a meglévő tartalmak és képek közül mit szeretnél megtartani. Keresőoptimalizálás szempontból is fontos lehet erre odafigyelni, főleg ha már jó helyen van az oldalad bizonyos kulcsszavaknál, a jól teljesítő oldalak eltávolítása negatívan befolyásolhatja az oldalad elhelyezését. Ettől f üggetlenül is az oldal átalakításkor ideiglenes visszaesésre lehet számítani, ugyanígy weboldal költöztetésekor is előfordulhat, ha egy ideig nem elérhető az oldal.
A célok meghatározása, a funkciók kiválasztása és a tartalom optimalizálása mind olyan tényezők, amelyek hatással vannak a weboldal teljesítményére és hosszú távon a vállalkozásod sikerére. Ahogy látható több szempontot is figyelembe kell venni egy weboldal átalakítása előtt, a lehető legjobb eredmény elérése érdekében a céloknak megfelelően kell szakember(eke)t keresni.