Hírlevél feliratkozás fontos egy weboldalon, lehetővé teszi a termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődőkkel való folyamatos, közvetlenebb kapcsolattartást, így nagyobb eséllyel vásárolnak a későbbiekben vagy akár több alkalommal, segít újra a weboldalra terelni a korábbi feliratkozókat. Ezen kívül lehetőség van az időzített vagy egy esemény (például feliratkozás, regisztráció) utáni automatikus e-mail sorozat küldésére is.
Milyen szempontok alapján válassz?
Sok hírlevélküldő szoftver van a piacon, ezért nem könnyű kiválasztani a megfelelőt. A kiválasztás az alábbi szempontok alapján történhet:
Ár
Az ár fontos szempont, hiszen egy vállalkozás kiadásait jelentősen növelheti a különböző szoftverek költsége. A legtöbb hírlevélküldőnél az ár általában a havonta kiküldött e-mailek és feliratkozók darabszámától és a funkcióktól függ.
Integrációs lehetőségek
A hírlevélküldő használatakor szükség lehet más rendszerekkel való összeköttetésre, például CRM (ügyféladatokat tartalmazó alkalmazás), webáruház platform, időpontfoglaló rendszer. Az általad használt rendszerekhez kell hírlevélküldőt választani, erről részletesen tájékozódhatsz a szolgáltató honlapján.
Nyelv
A legtöbb szoftver angol nyelven elérhető és alap nyelvtudással is használható, ha bizonytalan vagy érdemes inkább magyar nyelvű alkalmazást választani. Plusz nehézséget okozhat, ha valami hibát tapasztalsz és az ügyfélszolgálatnak kell írnod, de nem beszélsz angolul.
Konkrét szoftverek
Mailerlite
Egyszerű kezelőfelületű, angol nyelven elérhető népszerű hírlevélküldő. Alapcsomagja 1000 feliratkozóig ingyenes, ami egy bőven elegendő, ha szeretnéd kipróbálni a hírlevélírást.
Az e-mail küldés mellett egyéb funkciók használatára is van lehetőség, akár landing page (egy konkrét szolgáltatás értékesítéséhez használt oldal) készítésére is alkalmas, ha már hirdetni szeretnél, de a weboldalad még nincs.
Ár: 1000 feliratkozóig és 12 000 kiküldött e-mailig ingyenes, a nagyobb csomagok ára 10-20$ havonta.
Mailchimp
A mailerlite-hoz képest kicsit bonyolultabb, rengeteg funkcióval és integrációs lehetőséggel rendelkező angol nyelvű szoftver. Ingyenes csomag itt is elérhető, a nagyobb csomaghoz pedig van 30 napos próbaverzió, ha például a hírlevelek időzítésére vagy A/B tesztelésre lenne szükség.
Ár: 500 feliratkozóig ingyenes, ennél több feliratkozó esetén az árak 13$-350$ között vannak havonta.
Listamester
Elsősorban kisvállalkozásoknak szánt hírlevélküldő szoftver, ingyenes, korlátlan idejű próbalehetőséggel, amely telepítés nélkül használható. A népszerűbb számlázó és webshop platformokkal (Számlázz, Billingo, WordPress-Woocommerce, Unas, Shoprenter..) összeköthető, külföldi CRM rendszerekkel viszont nincs elérhető integráció.
Probléma esetén hátrány lehet, hogy állandó telefonos ügyfélszolgálattal nem rendelkezik, e-mailben tudnak segíteni. Magyar szoftver lévén a saját weboldalukon kívül kevés oktatóanyag elérhető. A felhasználói felületről a weboldalukon vagy egyéb forrásból sajnos nem található információ.
Ár: 100 feliratkozóig és 1000 hírlevélig havonta ingyenes, efölött bruttó 20 996 Ft-tól kezdődnek a csomagok.
Webgalamb
A felsorolt többi szolgáltatóval szemben, egyszeri díjú szoftver. Ingyenes 7 napos próbaidőszakban ki lehet próbálni a demó verziót. Ár alapján hosszú távon kiszámolva kedvező – a többi szolgáltatóhoz hasonlítva $20-ral számolva több, mint 2 évnyi havidíjnak felel meg -, viszont technikai oldalról a többihez képest bonyolultabb, külön telepítést igényel, ezt szükség esetén a szolgáltató biztosítja.
Ár: Bruttó 187 960 Ft egyszeri díj
Egyéb lehetőségek
Külső szolgáltató nélkül:
Ha WordPress alapú weboldalad van és nem akarsz külső szolgáltatót választani, bővítményekkel is megoldható a feliratkozók gyűjtése. Ilyen bővítmény például a FluntCRM, Groundhogg CRM.
Hátrány lehet, hogyha a weboldal valami miatt nem működik, akkor az e-mail küldés és a feliratkozók listája nem elérhető.
Komplex rendszerek:
Nem kapott külön helyett, de a legtöbb komplex rendszer részeként is van hírlevélküldés. Ezek az ár és a rengeteg funkció miatt inkább nagyobb cégeknek éri meg, akik ki tudják használni a lehetőségeket. Ilyen rendszerek az ActiveCampaign, Hubspot, Kajabi, MiniCRM..
Összegzés
Ha a felsorolt hírlevélküldőket kellene sorba rendezni az alábbiakat javasolnám:
1.Mailerlite
2.Mailchimp
3.Külső szolgáltató nélkül
Magyar szolgáltatókat nem választanék, ha nem lenne muszáj, az esetleges integrációk vagy a további fejlesztés hiánya miatt. Ebben az esetben a teljes listát és minden elkészített automatizációtúj szolgáltatóhoz kell átköltöztetni.